onsdag 19 augusti 2009

Sarong alias amningdöljare



En sak jag aldrig förstått är Kvinnor som varstans, utan att skyla kan sätta sig och amma. Jag minns sist detta hände mig, jag var höggravid och vi var på brunch på Elverket. Sitter lungt och harmoniskt och skalar mina räkor när det händer! Babam! Hon drar fram sin tutte. Ut i det fria. Här var det naturligt. Kunde inte fortsätta äta, kunde inte förstå (uppenbarligen inte hon heller, eftersom hon fortsatte). Va

Jag kan förstå modersinstinkten om mat pronto pronto, men jag tycker att även om vissa inte har problem med att slänga fram bröstet, så finns det folk i omgivningen som blir obekväma.

För dessa panik mattillfällen har jag min blommiga sarong.

Den fungerar till det mesta. En s.k multi-taskpryk. Solskydd till vagnen, som tunn filt om det blir varmt, som skötbord i det fria. You name it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar